Известие

Collapse
No announcement yet.

Ламбда сонда

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ламбда сонда

    Сега имам питане за грешки на ламбда сонгата само не знам кой ще може да ми отговори конкретно на какво се дължи грешката
    Значи грешките се появяват след като колата се покара малко. Грешките са от този тип при който не светва лампата на таблото, а самос е записват на паметта на компа Едната грешка е е едната от веригите на сондата е на късо (нещо от сорта на short to earth) Но тази се появява рядко а другата се появява всеки ден.Тя че сондата работи над максималната граница грешката е с номер P0170( контрол на горивото. въз основа на усреднене стойност за определен период от време-грешка)
    Така гадното е че сондата е сменена преди малко повече от две години с оригинална Бош със куплунга за 320лв карана е 35к км преди 3-4 мсеца нямаше проблем сега кво и стана не знам а пък колата си върви нормално и разхода е приемлив.
    Само ще ви помоля са смислени и обосновани отговори сондата съм я мерил и гледал на място и в движение на място при подгрята сонда дава 0,04-8,0v сондата реагира бързо смяната на стойностите става за по малко от секунда.
    Attached Files
    156 1,8 ТS 99
    Nissan Murano 2005

  • #2
    Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
    ... сондата съм я мерил и гледал на място и в движение на място при подгрята сонда дава 0,04-8,0v сондата реагира бързо смяната на стойностите става за по малко от секунда.
    Това коректни показания ли са? Доколкото си спомням май трябваше да движи между 0,2-0,9 V. С какво мериш напрежението? Мултицет или разчиташ на това което показва компютъра?
    Have A Nice Day
    o/_______\o
    (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
    []=о===о=[]

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
      Това коректни показания ли са? Доколкото си спомням май трябваше да движи между 0,2-0,9 V. С какво мериш напрежението? Мултицет или разчиташ на това което показва компютъра?
      напрежението е като по "учебник" това са стойности които получава компа на колата от сондата все пак въз основа на тези показания се записват грешките стойностите трябва да са от 0,2-0,8v а това 0,04 е най малкото показание което е отчела сондата за периода на наблюдаване
      а и при мерене с мултицет се хаваща средната стойност 0,45v
      Има и друго по книга стойностите на ламбдата трябва да са от 0,97-1,03 а на моята отиват до 1,06
      156 1,8 ТS 99
      Nissan Murano 2005

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
        напрежението е като по "учебник" това са стойности които получава компа на колата от сондата все пак въз основа на тези показания се записват грешките стойностите трябва да са от 0,2-0,8v а това 0,04 е най малкото показание което е отчела сондата за периода на наблюдаване
        а и при мерене с мултицет се хаваща средната стойност 0,45v
        Има и друго по книга стойностите на ламбдата трябва да са от 0,97-1,03 а на моята отиват до 1,06
        Заминала си е колега.
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #5
          Ама мене ме смущават тия 8.0 V! Та това ме навежда Уекинко на мисълта за лоша връзка та затова попитах.
          Have A Nice Day
          o/_______\o
          (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
          []=о===о=[]

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
            Заминала си е колега.
            Обоснови се защо е заминала защото си отчита нормално и разхода е нормален а и сондата е на 30к км. Аз така ли иначе ще я сменя но грешки в показанията на сондата не винаги са свързани с проблем със самата сонда може и от другаде да е проблема.
            156 1,8 ТS 99
            Nissan Murano 2005

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
              Обоснови се защо е заминала защото си отчита нормално и разхода е нормален а и сондата е на 30к км. Аз така ли иначе ще я сменя но грешки в показанията на сондата не винаги са свързани с проблем със самата сонда може и от другаде да е проблема.
              Тази вечер смених на един колега сондата. И при него беше така. Същите две грешки и даваше ламбда фактор 1,20 и максимум лимит. Както и че няма маса. Като я извадих беше ужасно черна.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #8
                При мен записваше двете грешки,но имах висок разход.След смяна всичко се оправи.
                Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
                159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
                NEW 159 2.0 JTDm Black TI

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                  Ама мене ме смущават тия 8.0 V! Та това ме навежда Уекинко на мисълта за лоша връзка та затова попитах.
                  Объркал съм 0,8V
                  Ясна е работата ще се сменя но се чудих дали може да се е прецакала от високия разход на масло който имах или нещо друго. Да не са лоши връзки някъде из кабеляците.
                  Тази вечер смених на един колега сондата. И при него беше така. Същите две грешки и даваше ламбда фактор 1,20 и максимум лимит. Както и че няма маса. Като я извадих беше ужасно черна.
                  А ти нали знаеш че трябва да ресертнеш компа след смяна на сонда иначе много няма смисъл. Мен ме притесняваща тази грешка че е над лимита че не е от сондата а от нещо друго но може и като се позацапа сондата и да сдава багажа бързо.
                  156 1,8 ТS 99
                  Nissan Murano 2005

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                    Объркал съм 0,8V
                    Ясна е работата ще се сменя но се чудих дали може да се е прецакала от високия разход на масло който имах или нещо друго. Да не са лоши връзки някъде из кабеляците.
                    Ясно, разбирам! Между другото нали каза, че е на 35К след смяната? Ами то времето и е дошло май. В литературата май пишеше: на всеки 40-50к се прави проверка и анализ на отработилите газове!
                    Това, че ти е горила масло е ясен симптом, че в отработилите газове е имало много въглерод (сажди) което е нормално да доведе до по-бързото и зацапване. Щом обаче пък не ти се е увеличил разхода... бодът ли те 130 лв? И най-накрая, може да е увеличено контактно съпротивление по куплунгите, пробвай първо да почистиш връзките по кабела или поне тази която е отдолу, това поне не е сложно, ако не се оправи...
                    Успех!
                    Have A Nice Day
                    o/_______\o
                    (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                    []=о===о=[]

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                      Объркал съм 0,8V
                      Ясна е работата ще се сменя но се чудих дали може да се е прецакала от високия разход на масло който имах или нещо друго. Да не са лоши връзки някъде из кабеляците.

                      А ти нали знаеш че трябва да ресертнеш компа след смяна на сонда иначе много няма смисъл. Мен ме притесняваща тази грешка че е над лимита че не е от сондата а от нещо друго но може и като се позацапа сондата и да сдава багажа бързо.
                      Компа е ресетнат. Ние правихме много неща по колата. Ламбда, чистихме дросел, чистихме дебитомер, сменяхме температурни датчици, слагахме спортен филтър, сменяхме ремъци и ролки, масла и филтри и т. н.

                      Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                      Ясно, разбирам! Между другото нали каза, че е на 35К след смяната? Ами то времето и е дошло май. В литературата май пишеше: на всеки 40-50к се прави проверка и анализ на отработилите газове!
                      Това, че ти е горила масло е ясен симптом, че в отработилите газове е имало много въглерод (сажди) което е нормално да доведе до по-бързото и зацапване. Щом обаче пък не ти се е увеличил разхода... бодът ли те 130 лв? И най-накрая, може да е увеличено контактно съпротивление по куплунгите, пробвай първо да почистиш връзките по кабела или поне тази която е отдолу, това поне не е сложно, ако не се оправи...
                      Успех!
                      Толкова. На сондата и препоръчват смяна на 50 000 км. и проверка на 30 000.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #12
                        P0170 Fuel Trim Malfunction (Bank 1)
                        Above ще рече че отчита над макс лимита....ся без да съм капацитет, четох при англичанчетата че при ремапнати екута, така наречения fuel trim е промемен, и при резки натоварвания и високи обороти, ламбадата мое да отчете това.....аз например като карам на икономичен режим на газовото и ми излиза BELOW максимума - бедна смес - мина на спортен режим и такова нещо няма.....виж дали постоянно ти излиза, изтрии я, караи 1-2-3 дена без да юркаш над 4-5к оборота и прочее, ако не ти излезе пак, значи е от това, и мисля че това надали винаги значи че ламбадата е заминала......
                        Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                        Толкова. На сондата и препоръчват смяна на 50 000 км. и проверка на 30 000.
                        Тука пак съм на мнение че ако ще и шефа на БГ Бош да ми даде ламбадата, тия от чужбинско траят повече.....по-по-предната англичанка, ламбадата и беше буквално самозаварила се за ауспуха, станах куц и гърбав във опитите си да я сваля, не успях, а давеше перфектен разход, в екуто нямаше кьорава грешка, чак не вярвах на очите си какви графики къдри тая ламбада - колата беше на 105 хил мили......и така както гледах надали беше сменяна.....
                        Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 11:05.
                        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                          P0170 Fuel Trim Malfunction (Bank 1)
                          Above ще рече че отчита над макс лимита....демек пуска малко по богата смес....ся без да съм капацитет, четох при англичанчетата че при ремапнати екута, така наречения fuel trim е промемен, и при резки натоварвания и високи обороти, ламбадата мое да отчете това.....аз например като карам на икономичен режим на газовото и ми излиза BELOW максимума - бедна смес - мина на спортен режим и такова нещо няма.....виж дали постоянно ти излиза, изтрии я, караи 1-2-3 дена без да юркаш над 4-5к оборота и прочее, ако не ти излезе пак, значи е от това, и мисля че това надали винаги значи че ламбадата е заминала......
                          Тука пак съм на мнение че ако ще и шефа на БГ Бош да ми даде ламбадата, тия от чужбинско траят повече.....по-по-предната англичанка, ламбадата и беше буквално самозаварила се за ауспуха, станах куц и гърбав във опитите си да я сваля, не успях, а давеше перфектен разход, в екуто нямаше кьорава грешка, чак не вярвах на очите си какви графики къдри тая ламбада - колата беше на 105 хил мили......и така както гледах надали беше сменяна.....
                          Това не е критерии. Ламбдата може да е била зверски стегната и да не е била намазана с високотемпературна грес. И от това да се е опекла и залепнала.

                          И хубаво. Аз също съм с чип. При мен винаги ламда фактор ами е 1-ца. Без значение на празен ход или в критичните. Само при рязка промяна на оборотите мръдва леко и си коригира веднага и залепва на 1-цата пак.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                            Има и друго по книга стойностите на ламбдата трябва да са от 0,97-1,03 а на моята отиват до 1,06
                            1.06 отива към бедна смес, мисля. Теоретично може да имаш и проблем с горивната уредба, примерно.
                            Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                            Lancia Kappa JTD '98 -

                            Comment


                            • #15
                              http://www.obd-codes.com/
                              Тука има форум за тия грешки - като се зачета в подобните, дебитомера също може да е причина ако си е заминал....
                              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                              Comment

                              Working...
                              X